Bakgrundskontroller inför rekrytering & avtal

Beslutsunderlag vid rekrytering, affärsrelationer och i styrelsen

Bakgrundskontroller blir allt viktigare vid rekryteringsprocesser, inför upprättande av ett avtal eller vilka som sitter i styrelsen. Vet ni vem ni ska anställa och ger access till era företagsuppgifter? Vet ni vilka eller vem som står bakom företaget ni precis tänker ingå avtal med? Vem sitter i styrelsen i er bostadsrättsförening och handhar ekonomin?

Bakgrundskontroll vid nyanställning

Många företag väljer att alltid genomföra en kontroll av den person de ska anställa. Kontrollen syftar ofta till att se personen från en annan synvinkel än det bemötande och personlighet som skaffats under en intervju. Under bedömningen kan avvikelser framkomma som innebär annan riktning än den profil som företaget letar efter. Dessa avvikelser hjälper vi till att diskutera och analysera med dig, allt för att ni ska få rätt person på rätt plats i ert företag.

Under rekryteringsprocessen är det viktigt att ta fram uppgifter och fakta runt tidigare arbeten och utbildningar. Att personens CV stämmer väl överens med angivna uppgifter för att skapa konkurrenskraftig rekrytering.

I alla våra grundkontroller ingår att vi validerar identiteten. Våra dokumentstekniker granskar personens ID-handling under ett fysiskt möte för att säkerställa rätt identitet på personen som skall kontrolleras.